
Podcast - Καρό Σημαία | Οι αποκλεισμοί των Ferrari, η κυρίαρχη McLaren και η κατακραυγή για Lawson
Κώστας Ψάρρας και Πάνος Σεϊτανίδης αναλύουν τα όσα έγιναν στην Κίνα και αναρωτιούνται αν αυτό ήταν...
Άρχισε να πληκτρολογείς οτιδήποτε
Με την εκκίνηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2025 για τον μαγικό κόσμο, ήρθε η ώρα να ζυγίσουμε το που βρίσκεται κάθε ομάδα στο ξεκίνημα του μαραθωνίου των 24 στάσεων.
Διευκρίνηση πρώτη: οι εκτιμήσεις αφορούν τη δυναμική των ομάδων στο ξεκίνημα της σεζόν, πολύ πιθανό είναι αυτή να αλλάξει στην πορεία της χρονιάς.
Διευκρίνηση δεύτερη: Δεν αφορούν την πρεμιέρα της Αυστραλίας, καθώς το Albert Park είναι ένα σιρκουί πόλης με ιδιαιτερότητες και ανατρεπτικούς αγώνες. Η πραγματική δυναμική θα φανεί μετά την Κίνα και κυρίως, μετά την Ιαπωνία.
Πατώντας γκάζι στη νέα σεζόν, χωρίζω τις δέκα ομάδες σε τέσσερις ταχύτητες. Στην πρώτη γραμμή, ξανά τέσσερις οργανισμούς, με τη McLaren να ξεκινά το πρωτάθλημα με αβαντάζ. Το αν είναι ελάχιστο ή αξιοσημείωτο, θα αποδειχθεί στην πράξη. Όμως έως τώρα όλα βάζουν τη McLaren στην pole position. Με σούπερ δίδυμο αλλά και μεγάλο πονοκέφαλο, αφού όπως αποδείχθηκε πέρυσι, οι αποφάσεις για το ποιος είναι Νο1 οδηγός και ποιος Νο2, δεν γίνεται να παρθούν στην τελική ευθεία της σεζόν. Πέρυσι αυτό είχε αποτέλεσμα το πουλάκι να πετάξει προς το Zandvoort μεριά.
Ο μεγάλος γρίφος αφορά το πού θα κατατάξει κανείς Mercedes, Ferrari και Red Bull. Η γερμανική ομάδα θα καταφέρει επιτέλους να λύσει το γρίφο και να καταλάβει το πότε και κυρίως γιατί το μονοθέσιό της είναι γρήγορο/αργό; Αν το πετύχει η τεχνική ομάδα του James Allison, τότε τα ερωτηματικά θα επεκταθούν στο αν ο George Russell μπορεί να υποστηρίξει τον ηγετικό ρόλο που απέκτησε και φυσικά, αν ο Andrea Kimi Antonelli άξιζε το hype και την ουσιαστική… ώθηση του Lewis Hamilton προς άλλες πολιτείς.
Όσο για τον Βρετανό, ξεκάθαρα και κατηγορηματικά, πιστεύω πως δεν χρειάζεται χρόνο προσαρμογής και πως η «μεταγραφή του αιώνα», δεν θα είναι επιτυχία μόνο στον τομέα του marketing. Μεγαλύτερη πίεση πιστεύω πως υπάρχει στην πλευρά του Charles Leclerc, για τον οποίο είναι μονόδρομος -τουλάχιστον- να είναι στα ίσια με τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Θα έχουν όμως μονοθέσιο για πρωταθλητισμό; Από την Ιταλία διαρρέουν διάφορα για απόκλιση στην αντιπαραβολή δεδομένο από αεροδυναμική σήραγγα και πίστα αλλά κι έτσι να είναι, στην πορεία οι «κόκκινοι» θα επιτεθούν.
Για τη Red Bull Racing οι πονοκέφαλοι δείχνουν πιο μεγάλοι. Μετά τις δοκιμές εξέλιξης ένιωθα πως μάλλον κρύβονταν αλλά παρακολουθώντας ενδελεχώς όσα έκανε ο Max Verstappen στις ελεύθερες δοκιμές της Αυστραλίας, το πόσο έχανε στον πρώτο και τον τρίτο τομέα της πίστας και το πόσο υστερούσε η RB21 σε σταθερότητα και πρόσφυση έναντι της SF-75, τότε όντως έχουν μπελάδες στο Milton-Keynes. Κι εκεί θα τους λύσουν στην πορεία αλλά θεωρώ πως η RBR δεν θα διεκδικήσει τίτλο κατασκευαστών. Αντίθετα, με όλο τον οργανισμό να δουλεύει για τον Max, συμπεριλαμβανομένου του νέου teammate Liam Lawson, το να του αρπάξουν το θρόνο δεν θα είναι εύκολο.
Η δεύτερη ταχύτητα αφορά τις θέσεις 5 και 6. Εκεί περιμένουμε Williams και Alpine, δύο ομάδες που αναμένεται να κάνουν βήματα προς τα εμπρός αλλά με τη βρετανική να έχει το πλεονέκτημα του εξαιρετικού οδηγικού διδύμου. Όπως μου έλεγε ο James Vowles, επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, η παρουσία του Carlos Sainz δίπλα στον Alex Albon θα βοηθήσει τη σωστή και ταχύτερη εξέλιξη ενώ όπως είναι εύκολα κατανοητό, σε περίπτωση ενός τρελού αγώνα όπως πχ η περυσινή Βραζιλία, τότε αυτό το δίδυμο θα είναι ικανό για την έκπληξη.
Η τρίτη ταχύτητα έχει πάλι τρεις ομάδες. Τη Haas που πέρυσι έδειξε πως δεν χρειάζεται τον δαιμόνιο Guenther Steiner για να δουλέψει σωστά αλλά πορεύεται με νέο δίδυμο που κανείς δεν ξέρει αν θα συνεργαστούν αρμονικά (σ.σ. συνήθως ο Esteban Ocon περισσότερο τρώγεται με τους teammates, παρά με τους αντιπάλους). Τους Racing Bulls που φέτος δείχνουν πως θα μείνουν με το βραβείο του πιο όμορφου livery και την Aston Martin. Ναι, στο ξεκίνημα σε αυτό το γκρουπ, το 7-9 βάζω και τους «πράσινους». Γιατί; Διότι η προσοχή της ομάδας αλλά και του Adrian Newey είναι στραμμένη στο 2026, διότι η νέα αεροδυναμική σήραγγα άνοιξε τώρα και επέλεξαν να μη ξοδέψουν ώρες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο στην παλιά, διότι… παραμένει εκεί ο Lance Stroll. Ίσως για τελευταία χρονιά.
Όσο για την τέταρτη ταχύτητα, αφορά μόνο μία ομάδα, την Kick Sauber, που ήταν τελευταία και δύσκολα θα πάψει να είναι τελευταία. Το στοίχημά της είναι το 2026, ως εργοστασιακή πια ομάδα της Audi.